تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌
سرخط خبرها

ایروانی: انصارالله یمن توان لازم برای دفاع از خود را دارد

  • کد خبر: ۲۰۵۹۹۵
  • ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷
ایروانی: انصارالله یمن توان لازم برای دفاع از خود را دارد
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با بیان اینکه رژیم اسرائیل توانست از طریق سازوکارهای لابی خود در آمریکا، دولت آمریکا را وادار به مداخله مستقیم در جنگ کند، گفت: انصارالله یمن از ظرفیت و توان لازم برای دفاع از کشورش و مردمش برخوردار است.

به گزارش شهرآرانیوز، امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در گفتگو با نشریه آمریکایی نیوزویک افزود: اگر مقاومت عراق و لبنان، بخشی از حکومت‌های خود هستند و تصمیماتشان تابعی از رعایت ملاحظات دولت هایشان است، اما انصارالله یک دولت مستقل و با حاکمیت ملی است که از بالاترین حمایت مردمش برخوردار است.

مشروح مصاحبه سفیر ایران با نشریه آمریکایی نیوزویک به شرح زیر است:

سوال: نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد تحولات اخیر در یمن را چگونه می‌بیند؟

سفیر ایران در سازمان ملل: اقدام آمریکا و انگلیس در حمله به یمن، نقض حاکمیت ملی، تجاوز به سرزمین، نقض حقوق بین‌الملل و نقض منشور ملل متحد و اعلام جنگ علیه یمن بود. فکر می‌کنیم این عملیات یک نشانه روشنی از موفقیت طرح رژیم اسرائیل برای وارد کردن آمریکا به جنگ و گسترده‌ترکردن حوزه‌های درگیری است. رژیم اسرائیل توانست از طریق سازوکار‌های لابی خود در آمریکا، دولت آمریکا را وادار به مداخله مستقیم در جنگ کند. این رژیم که تقریبا به هیچ یک از اهداف اعلام‌شده‌اش در جنگ غزه نرسیده، برای خروج آبرومندانه نیازمند شکل‌دهی بحرانی وسیع‌تر از جنگ غزه است. مطالبه رژیم اسرائیل از آمریکا صرفاً حمایت تسلیحاتی، اطلاعاتی، مالی و سیاسی نیست؛ بلکه مشارکت مستقیم در جنگ، با تقسیم کار مشخص است، که جنگ در غزه و لبنان و سوریه با این رژیم، و جنگ در عراق و یمن با آمریکا باشد. شواهد نشان می‌دهد رژیم اسرائیل توانسته دولت آمریکا را در جهت منافعش وارد کند.

سوال: آیا نمایندگی بر این باور است که تحولات اخیر در یمن وضعیت امنیتی کشتیرانی تجاری در منطقه دریای سرخ و خاورمیانه را بهبود می‌بخشد؟

سفیر ایران در سازمان ملل: ضرب‌المثلی است که می‌گوید هرگز امکان ندارد بتوانید خون را با خون بشوئید. سئوال مهم این است که از چه زمانی دریای سرخ ناامن شد و علیه چه طرفی و چرا؟ پاسخ روشن این است که ارتباط مستقیم با حوادث غزه دارد. وقتی اراده و یا توانی در سازوکار‌های بین‌المللی برای پایان دادن به جنایت در غزه نیست و در محاصره کامل هستند، سوخت و مواد غذایی به مردم غزه نمی‌رسد و با یک فاجعه بزرگ انسانی مواجه هستند، انصارالله یمن بر اساس احساس تکلیف انسانی خود به دفاع از ملت مظلوم فلسطین برآمده و تصریح کرده که تمامی خطوط کشتیرانی در آبراه دریای سرخ از امنیت کامل برخوردارند، مگر کشتی‌های متعلق به اسرائیل و یا حمل‌کننده کالا به و یا از اسرائیل. اما با این تجاوز اخیر پیش‌بینی می‌شود هر کشوری که در این تجاوز و یا تجاوز‌های نظامی بعدی مشارکت داشته باشند، خودشان را در معرض خطر و به‌عنوان یک هدف عملیاتی موجه برای انصارالله قرار می‌دهند.

سوال: مدت‌هاست که اتهاماتی مبنی بر حمایت ایران از حوثی‌ها، چه از طریق آموزش نیرو‌های حوثی و چه از طریق تهیه سلاح، مطرح شده است. آیا ایران حمله آمریکا و انگلیس به حوثی‌ها را حمله به محور مقاومت می‌داند؟

سفیر ایران در سازمان ملل: ما قطعنامه تحریم تسلیحاتی یمن را غیرعادلانه و ظالمانه می‌دانیم، و آن را مصادق ضرب‌المثل «سنگ‌ها را بسته‌اند و سگ‌ها را رها کرده‌اند» می‌دانیم؛ اما به‌عنوان عضو مسئول سازمان ملل، خود را پایبند به مفاد آن می‌دانیم. انصارالله در طول ۸ سال گذشته از زمین و هوا و دریا در محاصره کامل بوده است. اگر کشوری متکی به ظرفیت‌های داخلی خودش باشد، تحریم و محاصره نمی‌تواند آن‌ها را زمین‌گیر کند. وقتی جنگ یمن در سال ۲۰۱۵ آغاز شد، در آن مقطع انصارالله صرفاً متکی به ذخائر تسلیحاتی ارتش سابق یمن بود که تماماً وارداتی بود؛ اما امروز در سطح یک ارتش قدرتمند منطقه‌ای از سلاح‌های پیشرفته تولید داخلی برخوردارند.

سوال چهارم: آیا اکنون خطر تشدید تنش بیشتر از سوی خود حوثی‌ها یا گروه‌های منطقه‌ای (از جمله آن‌هایی که با ایران همسو هستند و از حملات هوایی آمریکا و بریتانیا خشمگین شده‌اند) وجود دارد؟

سفیر ایران در سازمان ملل: اگر مقاومت عراق و لبنان، بخشی از حکومت‌های خود هستند و تصمیماتشان تابعی از رعایت ملاحظات دولت هایشان است، اما انصارالله یک دولت مستقل و با حاکمیت ملی است که از بالاترین حمایت مردمش برخوردار است. تنها پس از چند ساعت از این تجاوز اخیر، میلیون‌ها نفر در یمن به خیابان آمدند و ضمن انزجار از آمریکا و رژیم اسرائیل، حمایت خودشان را از سیاست دولت خود اعلام کردند. ما پیش‌بینی می‌کنیم که سایر گروه‌های مقاومت نیازی نمی‌ببینند که حمایت عملیاتی از انصارالله در این موضوع داشته باشند. انصارالله از ظرفیت و توان لازم برای دفاع از کشورش و مردمش برخوردار است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->